Tuesday, March 11, 2008

"AZIZAH" Buat Datin Seri Wan Azizah

Syabas dan Tahniah diucapkan kepada Datin Seri Wan Azizah di atas kejayaan cemerlang yang telah dicapai untuk Parti Keadilan Rakyat dalam PRU-12 di Parlimen Permatang Pauh. Dalam PRU-11, Wan Azizah menang dengan majoriti 590 undi mengalahkan calon BN Dato' Pirdaus Ismail.

Cukup membanggakan bagi PKR kerana dalam PRU-12 ini, Datin Seri telah meninggalkan jauh Dato' Pirdaus di belakang dengan majoriti 13,388 dengan mendapat undi sebanyak 30,338 berbanding hanya 16,950 undi yang diraih oleh Pirdaus.

Kalau saya teman rapat Dato Seri Anwar Ibrahim atau saya ini anaknya, akan saya berikan lagu ini untuk Anwar agar dapat ditujukan buat Datin Seri Azizah atas kejayaan itu. Lagu ini telah sekian lama digamkan oleh RTM atas arahan ZAM kerana terlalu PHOBIA dengan kebangkitan Perjuangan Reformasi oleh DSAI sejak tahun 1998. Begitulah takutnya UMNO-BN dengan bayang-bayang perasaan sendiri sepertimana takutnya mereka melihat Lambang PETRONAS yang asalnya kelihatan seperti Lambang Parti PAS - hingga terpaksa membazirkan wang negara untuk menukar dan mengecat semula simbol PETRONAS tersebut seluruh negara suatu ketika dulu.

Sekarang ini ZAM sudah tidak punya apa-apa kuasa lagi dalam kerajaan. Lagu ini bebas untuk diperdengarkan sebagai pembakar semangat bagi DSWA berjuang menegakkan keadilan dan hak rakyat.

LAGU AZIZAH BUAT DATIN SERI DR. WAN AZIZAH

(Tahniah & Syabas juga buat Nurul Izzah yang telah berjaya mengalahkan Dato' Shahrizat)

BERJUANG UNTUK KEBENARAN & KEADILAN

No comments: